کنکور دادن برای پایه یازدهم
  • امکان کنکور دادن در پایه یازدهم برای بسیاری از دانش آموزان با انگیزه و درس خوان یک دغدغه و سوال بزرگ است .

    بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری در رشته های تجربی، ریاضی ، انسانی و هنر از سال یازدهم علاقه مند هستند در کنکور شرکت کنند و خود را بیشتر از بقیه برای کنکور سراسری و صندلی های رشته های پرطرفدار در دانشگاه های معتبر آماده کنند.

    در بین این داوطلبان ، برخی از دانش آموزان سال یازدهمی مایلند برای محک زدن خوانده های خود و فهمیدن میزان تسلطشان بر مباحث ، یک سال جلوتر در کنکور سراسری شرکت کنند و تمامی شرایط کنکور را تجربه کنند و همین امر موجب کاهش استرس آنها برای شرکت در کنکور در سال دوازدهم نیز می گردد.

    در این مطلب قصد داریم ضمن بررسی شرایط اختصاصی و عمومی شرکت در کنکور سراسری به پاسخ این سوال که آیا دانش آموزان سال یازدهمی حق شرکت در کنکور سراسری در زیرگروه های مختلف را دارند یا خیر ، نیز بپردازیم.

    شرایط کنکور دادن در پایه یازدهم

    اولین گامی که داوطلبان برای کنکور دادن در پایه یازدهم ، باید بردارند ، مطالعه دفترچه ثبت نام کنکور سراسری منتشر شده از سوی سازمان سنجش می باشد. در این دفترچه مهم ترین موضوع یعنی شرایط اختصاصی و عمومی ، برای شرکت در آزمون سراسری ذکر شده است که با دارا بودن این شرایط داوطلبان حق شرکت در آزمون سراسری را دارند.

    شرایط عمومی شرکت در کنکور سراسری

    در این بخش عین شرایط موجود در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری را شرح داده ایم :

    1.  اعتقاد به اسلام و یا یکی از ادیان رسمی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
    2. عدم احراز عناد و نه اعتراض نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران
    3. درصورتی که داوطلب سابقا با نظام جمهوری اسلامی عناد داشته ، باید تغییر نظر او احراز شود.
    4. نداشتن سابقه عضویت در سازمان های غیرقانونی ، فراماسونری و اعقاب آن ها
    5. عدم احراز فساد اخلاقی
    6. عدم اعتیاد به مواد مخدر

    شرایط اختصاصی شرکت در کنکور سراسری

    در قسمت زیر عینا شرایطی را که در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری سال 1399 موجود می باشد را آورده ایم تا موضوع برای داوطلبان به وضوح قابل درک باشد.

    اولین شرط اختصاصی برای کنکور دادن در پایه یازدهم این است که داوطلبان دارای یکی از مدارک زیر باشند :

    • دیپلم چهار ساله نظام قدیم
    • داشتن گواهینامه دوره پیش دانشگاهی
    • مدرک کاردانی ( فوق دیپلم )
    • دیپلم نظام آموزشی جدید ( 3-3-6 )

     کلیه دارندگان گواهینامه دوره پیش دانشگاهی یا دیپلم نظام آموزشی جدید ( 6 – 3 – 3 ) و یا دانش آموزان سال آخر پایه دوازدهم نظام جدید که تا تاریخ 31 شهریور 140 فارغ التحصیل شوند می توانند در کنکور 1400 شرکت کنند.

    ****در صورت قبولی داوطلبان در رشته هایی که پذیرش آنان از نیمسال دوم سال تحصیلی 1400 آغاز می گردد ، به شرط دریافت مدرک فارغ تحصیلی دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 و یا گواهینامه دوره پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم ) تا تاریخ 30 بهمن 1399 ، ثبت نام و ادامه تحصیل آن ها بلامانع خواهد بود.****

    آیا کنکور دادن در پایه یازدهم امکان پذیر است؟

    اولا داوطلبان برای شرکت در کنکور سراسری نیاز به دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت وزارت آموزش و پرورش دارند و در حال حاضر در صورتی می توان این کد را دریافت نمود که در مقطع دوازدهم ثبت نام کرده باشند.
    ثانیا ، با مطالعه شرایط اختصاصی و عمومی ذکر شده در تیتر فوق ، می توان به این نتیجه رسید که ، دانش آموزان یازدهمی به دلیل اینکه شرط اول از شرایط اختصاصی ذکر شده در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری را ندارند و موفق به دریافت مدرک دیپلم نظام جدید تا تاریخ 31 شهریور 1400 نمی شوند ، بنابراین نمی توانند در کنکور سراسری 1400 شرکت نمایند.

    یک ترفند ریز با ریسک یازدهمی ها برای ثبت نام در کنکور

    یک ترفندی که خیلیها میرنن اینه که خودشون رو به عنوان دانش آموز فنی حرفه ای تعریف میکنند و سیستم در این صورت ازشون کد سوابق تحصیلی نمی خواد و ثبت نام میشن،
    به نظر من به ریسکش نمی ارزه با توجه به غیر قانونی بودن این ترفند بهتره با چند روز تاخیر سوالات رو از سایت سازمان سنجش دانلود و پشت میز بشینید و کنکور بدین.

    بنابراین می توان گفت کنکور دادن در پایه یازدهم غیرممکن است اما دانش آموزان با انگیزه و درس خوان یازدهمی می توانند برای محک زدن اطلاعات خود و آماده شدن برای کنکور در آزمون های آزمایشی و شبیه سازی شده که موسسه کنکور آسان است تولید میکند شرکت کنید.
    همچنین می توانید برای جمع بندی در کوتاه ترین زمان و آشنایی با روشهای تست زنی در زمان کوتاه تدریسهای امیر مسعودی و استاد احمدی را از دست ندهید.

    در مطلب بالا سعی کردیم اطلاعات کاملی درمورد کنکور دادن در پایه یازدهم ارائه دهیم. اگر مایل به دریافت اطلاعات بیشتری از شرایط دفترچه ثبت نام کنکور سراسری هستید ، با مشاورین کنکور آسان است تماس حاصل بفرمایید.

    02155756500
    09121904690

    مطالب مرتبط
    انتشارات گیلنا
    پکیج کنکور

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۱۵ رای

    ۳ پاسخ

    1. سلام خسته نباشید
      ببخشید من الان یازدهم تجربی هستم
      ولی با عنوان دیپلم فنی حرفه ای در کنکور شرکت کردم
      اما الان خیلی استرس دارم ونگران که آیا این برام تخلف حساب میشه؟
      برا سال بعد برام مشکل پیش میاد؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *