شیوه محاسبه نمره سالانه
  • شیوه محاسبه نمره سالانه چگونه است؟ برای محاسبه نمره سالانه از چه فرمولی استفاده می شود؟ این نمره چه اهمیتی برای دانش آموزان دارد؟ در ادامه ی این مطلب می خواهیم صفر تا صد جزئیات مرتبط با شیوه محاسبه نمره ی سالانه دانش آموزان، محاسبه نمرات نهایی و معدل کل را مورد بررسی قرار دهیم و پاسخ این سوالات را بیان کنیم. بنابراین تا انتهای این مقاله با سایت کنکور آسان است همراه باشید.

    نمره سالانه چیست؟

    نمراتی که در طول سال تحصیلی کسب می کنم در انتها و در نمره کل و معدل ما تاثیر و نقش بسزایی دارد. نمره ی سالانه موجود در کارنامه با استفاده از فرمول هایی، متشکل از نمرات مستمر، امتحان نوبت دی ماه و خرداد ماه دانش آموز می شود. گاهی این ترکیبات شامل برخی ضرایب تحت عنوان واحد می شود. در ادامه ی این مقاله شیوه ی کامل محاسبه نمرات سالیانه و نهایی را برای دانش آموزان توضیح می دهیم.
    با توجه به اهمیت نمره سال دوازدهم و امتحانات نهایی برای دانش آموزان، می بایستی از نحوه ی بدست آوردن آن مطلع باشند. لذا در این مقاله از سایت رسمی موسسه ی کنکور آسان است به شیوه محاسبه نمره سالانه می پردازیم

    بخش های مختلف یک کارنامه چیست؟همانطور که در تصویر پایین مشخص است، یک کارنامه از اجزا و بخش های متعدد، با نقش های مختلف تشکیل می شود که عبارتند از:

    • نام درس
    • واحد درس مربوطه
    • نمره نهائی
    • نمره مستمر نوبت اول
    • نمره پایانی نوبت اول
    • نمره مستمر نوبت دوم
    • نمره پایانی نوبت دوم
    • نمره سالانه

    شیوه محاسبه نمره سالانه

    برای محاسبه ی نمرات سالانه برای هر فرد از فرمول خاص استفاده می شود. با توجه به شیوه ی محاسبه ی نمرات، احتمال قبولی با نمره ی 7 حتی برای دانش آموزان پایه دوازدهم فراهم است. نحوه محاسبه نمره امتحان نهایی با نحوه محاسبه نمره امتحان های دیگر متفاوت است و شرط قبولی در این امتحانات هم به نمره نهایی و هم به نمره سالانه دانش آموز و حساب کردن معدل کتبی بستگی دارد.
    هر دانش آموز برای قبولی و ورود به پایه تحصیلی بعدی خود باید نمره سالانه اش بالای 10 باشد. لازم به ذکر است که نحوه محاسبه نمره سالانه هر پایه و مقطع تحصیلی ممکن است با نحوه محاسبه نمره سالانه پایه دیگر متفاوت بوده و فرمول خاص خودش را داشته باشد.

    نمره سالانه مربوط به مدارس و دانش آموزان است و هر ساله برای هر دانش آموز یک نمره سالانه در هر درس محاسبه شده و در نظر گرفته می شود. دانش آموزان در هر دوره تحصیلی برای کسب قبولی و رفتن به مقطع تحصیلی بعدی باید نمره سالانه بالای 10 را کسب نمایند. اگر نمره سالانه یکی از درس های دانش آموز بالای 10 نباشد آن فرد موفق به کسب قبولی نشده و باید با استفاده از قوانین خاصی مانند تبصره و تک ماده برای کسب قبولی اقدام کرده یا مجدد امتحان بدهد.

    فرمول محاسبه نمره سالانه

    دانش آموزان عزیز برای محاسبه نمره سالانه خود باید بدانند فرمول محاسبه نمره سالانه چیست و برای محاسبه آن به چه نمراتی نیاز دارند. به طور کلی برای محاسبه نمره سالانه نیاز به مواردی مانند نمره مستمر نوبت اول، نمره پایانی نوبت اول، نمره مستمر نوبت دوم و نمره پایانی نوبت دوم می باشد.
    در مورد نحوه محاسبه نمره سالانه دوازدهم باید گفت که فرمول محاسبه نمره سالانه دوازدهم دقیقا همان فرمول محاسبه نمره سالانه مقطع تحصیلی دهم و یازدهم است. دانش آموزان دوره دوم متوسطه یعنی پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم برای محاسبه نمره سالانه خود باید از یک فرمول استفاده نمایند.

    فرمول محاسبه نمره سالانه متوسطه اول:

    ((نمره مستمر نوبت اول + نمره پایانی نوبت اول) ÷ 2) + (((نمره مستمر نوبت دوم + نمره پایانی نوبت دوم) ÷ 2) × 2)

    فرمول محاسبه نمره سالانه متوسطه دوم:

    ((نمره مستمر نوبت اول × 1) + (نمره پایانی نوبت اول × 2) + (نمره مستمر نوبت دوم × 1) + (نمره پایانی نوبت اول × 4)) ÷ 8

    دانش آموزان برای ارتباط با کنکور آسان است، دریافت مشاوره و برنامه ریزی رایگان با شماره تماس های زیر در ارتباط باشید:

    دفتر مرکزی : 02155756500
    مشاور ارشد : 09121904690

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۱۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *